Coaching

tala-daloogbouwer-advies.jpg
 

“Dialoog leren is zoals leren zwemmen: een coach kan je helpen door te duiden op aandachtspunten, door te stimuleren en te motiveren wanneer het moeilijker gaat. Maar het zwemmen zelf kan je alleen door je borst nat te maken en te doen.”

Ook al heb je reeds een goed inzicht in jezelf, doorzie je situaties en heb je de intentie om bewuster in dialoog te gaan, toch komen bepaalde gewoontes reflexmatig naar boven. Ze zijn sneller dan je voor mogelijk zou houden en ze werken vooral storend wanneer je het niet wil. Dergelijke gewoontes zijn vaak blinde vlekken en hardnekkig om te veranderen. In zo’n situatie geeft een klankbord de steun om jezelf toch over de drempel te brengen.

Met deze situaties gaan we aan de slag tijdens de coaching. We werken aan de hand van jouw eigen situaties, jouw sterktes en jouw aandachtspunten. We lichten de blinde vlekken toe en oefenen met nieuwe benaderingen. We ontwikkelen kernzinnen en -gedrag die je ook in andere situaties kan toepassen. We bereiden samen gesprekken voor, zodat je goed voorbereid en zelfverzekerd in een dialoog stapt.

Vanuit deze eigen succesvolle ervaringen, ga je experimenteren met dialoog in andere situaties. Bots je daarbij op vragen of onzekerheden, dan kan je die makkelijk aftoetsen tijdens telefonische contactmomenten. Zo blijf je groeien.  


 Een cultuur waarin medewerkers meer in dialoog gaan,

toont minder conflict, hogere retentie,

snellere wendbaarheid en hogere kennisontwikkeling.


Spreekt jouw team dezelfde taal?
Of kan een dialoog met Tala iets voor jouw team betekenen?