Een gesprek leiden of lijden?

Schaaf tijdens deze workshop je communicatie skills bij en leer hoe je in een gesprek steeds de touwtjes in handen houdt.

Heb je vaak het gevoel dat je tegen een muur praat in plaats van tegen je teamleden? Dat je gesprekken voert die helemaal niet het gewenste resultaat hebben? Ontzettend frustrerend en energievretend.

Maak hier nu komaf mee: een gesprek ‘leiden’, kan je leren.
Tijdens deze workshop leer je praktische vaardigheden aan om in een gesprek jouw doel te bereiken . Pas deze technieken toe en ervaar meteen de positieve impact op jouw mindset en op de relaties binnen je team.

Weg frustraties, welkom productiviteit en goede sfeer.

Programma en inhoud

  • Dynamiek, flow en blokkers in een gesprek

  • Vier pijlers als leid-draad in een gesprek

  • Hoe bereid je je (niet) voor

  • Luisteren, afstand en speak your own voice: een upgrade

  • Hoe creëer je een sfeer van interesse en flow

  • Praktische ervaringen, interactieve oefeningen, rollenspellen met live feedback

Door wie?

Leen en Karen zijn als een dynamisch duo, samen geven ze de workshop 'Een gesprek leiden of lijden' met een vleugje humor en een overvloed aan wijsheid.

Jij en jouw team

  • Voeren vanaf nu gesprekken met aandacht voor zichzelf en elkaar

  • Passen meer succesvolle en vruchtbare aanpakken toe in verschillende situaties

  • Gaan van gesprek naar dialoog en ownership

  • Blijven uit emotie en stappen meer in essentie en doelgerichtheid

  • Voeren gesprekken mét het gewenste resultaat

Praktisch

  • Inhouse: 1 tot 8 deelnemers - Tijdsduur 4u

  • Deze opleiding komt in aanmerking voor de KMO portefeuille

    De mosterd

Inzichten van o.a. S. Covey, O. Scharmer; J. Bommerez; Carol S.Dweck; Brené Brown; D. Bohm; P. Lencioni; M. Rosenberg; P. Senge